تحقیق کلمات کلیدی در سال 2025

حقایق و آمار ضروری موتورهای جستجو در سال 2025

برای دریافت این اطلاعات، سایت خود را با ابزار پیوندهای داخلی WebCEO اسکن کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این ویژگی مشابه ویژگی کامل کردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده شده‌اند. یکی از نمونه‌های شاخص در این زمینه Optimus، ربات انسان‌نمای شرکت تسلا، است. ایلان ماسک اعلام کرده که این شرکت از سال ۲۰۲۵ از اپتیموس در فرایندهای داخلی خود استفاده خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۶، این ربات برای فروش به سایر شرکت‌ها آماده خواهد شد. به گزارش تکناک، در سال ۱۹۸۰، اجرای یک برنامه رایانه‌ای که با زبان Cobol و کارت‌های پانچ نوشته می‌شد، سه هفته طول می‌کشید.

این افزونه با ۹۰۰هزار نصب یکی از پرطرفدارترین افزونه های کروم در زمینه سئو است اما هنوز در زبان فارسی ضعف دارد. اگر قصد تولید محتوا به زبان انگلیسی دارید این افزونه بسیار برای شما مفید خواهد بود. کافی است خود را جای مشتریان قرار دهید تا بدانید برای یافتن خدمات یا محصولی که عرضه می‌کنید، چه کلمه‌ای باید جستجو شود. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) فرآیندی است که در آن به تحقیق کلمات پرطرفدار تایپ شده توسط مخاطبان هدف در موتورهای جستجو نظیر گوگل می‌پردازید. سپس از کلمات کلیدی بدست آمده، طبق یک استراتژی مشخص در محتوای سایت به منظور افزایش رتبه در موتورهای جستجو نظیر گوگل استفاده می‌کنید. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

با تبلیغات توی گوگل و دیده شدن توی نتایج اول، می‌تونیم هم نیازهای مخاطبامون رو برطرف کنیم و هم کسب‌وکارمون رو رشد بدیم. پس اگه می‌خواین توی سال ۲۰۲۵ یه کمپین تبلیغاتی موفق توی گوگل داشته باشین، تا آخر این مقاله با ما همراه باشین. مطالب زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما برنامه‌ریزی برای اینکه چه زمانی چه چیزی را بنویسید، می‌تواند تفاوت زیادی در استراتژی محتوای شما ایجاد کند. همچنین می‌توانید URLها یا کل سایت خود را در Google Search Console بررسی کنید. با توجه به امکاناتی که Google Search Console ارائه می‌دهد، هر متخصص سئو باید از آن استفاده کند.

اگر نمی خواهید تبلیغ شما در سرچ هایی مربوط به نام برند خودتان، برند رقیب، یا برند شرکای تجاری نمایش داده شود کافی است آن را از کمپین های خود حذف کنید. در تنظیمات کمپین های Search یا  Performance Max، می توانید لیست برند ایجاد کنید و برندهایی را که قصد دارید از نمایش تبلیغات بر روی آن ها جلوگیری کنید، انتخاب کنید. گوگل با استفاده از این لیست ، از نمایش تبلیغ شما در تمامی جستجوهای مرتبط با آن برندها جلوگیری خواهد کرد. در دنیای سئو 2025، رقابت دیگر تنها میان  سایت ها نیست؛ بلکه باید با ربات های چت هوش مصنوعی نیز رقابت کنید. اما با ورود رقبای جدید در بازار و فناوری های نوینی مانند ربات های چت هوش مصنوعی، شما باید راه های جدیدی برای تمایز پیدا کنید. صفحات MVP (Minimum Viable Pages) صفحاتی ساده و اولیه هستند که با کمترین امکانات و محتوا ایجاد می شوند تا سریعاً نیاز اولیه کاربران را پاسخ دهند و قابلیت بهبود در آینده را داشته باشند.

در مرحله بعد باید کلمات را بر اساس تعداد ایمپرشن مرتب کنید و به دنبال کلماتی باشید که برای شما اهمیت بیشتری دارند اما تعداد کلیکشان پایین است. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و به‌طور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی می‌شوند. استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. موفقیت 6G وابسته به همکاری بین‌المللی در تدوین استانداردهای جهانی است، به‌طوری که قابلیت یکپارچگی و تعامل بین شبکه‌ها در سطح جهانی تضمین شود. این فناوری، علاوه بر افزایش سرعت، کاربردهای پیشرفته‌ای مانند اینترنت لمسی، ارتباطات کوانتومی و ادغام هوش مصنوعی در زیرساخت‌های شبکه را امکان‌پذیر خواهد کرد.

با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به سمت مطالبی سوق دهید که کاربران به دنبال آن‌ها هستند و به سادگی می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند. اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو این است که با این کار، می‌توانید عبارات و کلماتی را که کاربران در جستجوی آن‌ها هستند، شناسایی کرده و در محتوای خود به آن‌ها توجه کنید. همچنین با پیدا کردن کلمات کلیدی رقبای خود، می‌توانید برای خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. علاوه بر این موارد، پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت، می‌تواند به شما کمک کند که در موضوعاتی که رقبای شما کمتر به آن توجه کرده‌اند، رتبه‌های بسیار خوبی کسب کنید. الگوریتم‌های جدید گوگل بر نیت جستجو (Search Intent) تمرکز دارند و دیگر صرفاً بر کلمات کلیدی (Keywords) تأکید نمی‌کنند.

وقتی یک کمپین سرچ جدید ایجاد می کنید، بخشی در تنظیمات به نام “broad match keywords” وجود دارد. اکنون، اگر استراتژی Smart Bidding را انتخاب کرده باشید، به صورت خودکار روی « استفاده از broad match keywords برای کل کمپین» تنظیم می شود. تمام نکات سئو 2025 – 1404 که تاکنون پوشش دادیم برای موفقیت در سئو سایت ضروری هستند، اما کافی نیستند. در مرحله اول برنامه ریزی برای موفقیت در سئو 2025، باید KPIs را مشخص کنید. این شاخص ها امکان می دهند تا موفقیت استراتژی ها و اقدامات سئو را بسنجید و درک کنید که چه بخش هایی از استراتژی مؤثر بوده و کدام بخش ها نیاز به اصلاح دارند.

برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود. کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسب‌تری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید.

من نمی گویم که این کلمه کلیدی آسانی برای رتبه بندی است، اما زمانی که شروع به استفاده از جستجوی فوری Google کنید، این ایده را دریافت خواهید کرد. فرآیند تحقیق کلمات کلیدی با سازگار کردن وبلاگ یا وب سایت شما با آن آغاز می شود SEO (با انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سرتاسر سایت خود، در توضیحات متا و تگ عنوان). در عصر هوش مصنوعی، تولید محتوای با کیفیت و مرتبط از اهمیت بیشتری برخوردار است. موتورهای جستجو به دنبال محتوای مفید و باارزش هستند که نیاز کاربران را برطرف کند. نه، هدف‌گذاری تنها بر روی کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا همیشه مناسب نیست.

این کار باعث می شود از جذب مخاطبانی که به دنبال چیز دیگری هستند جلوگیری کنید. حالا که استراتژی سئو خود را با اهداف کسب وکار هم راستا کرده اید و انتظارات درستی را تنظیم کرده اید، وقت آن است که بفهمید در کجا قرار دارید. برای اینکه استراتژی سئو مؤثر و هدفمند داشته باشید، باید آن را با اهداف کلی کسب وکار خود هم راستا کنید و شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) را تعریف کنید که بتوانید موفقیت را اندازه گیری کنید. دانستن مقصد نهایی و نحوه اندازه گیری پیشرفت، کمک می کند تا تلاش های سئو را به طور دقیق و هدفمند انجام دهید. بعد از انجام این کار، ایده‌های کلمات کلیدی ما تغییر کرده و به کلمه کلیدی اولیه، یعنی «کپسول قهوه»، مرتبط‌تر می‌شوند.

اگرچه ابزارهای زیادی برای یافتن مقدار CPC یک کلمه کلیدی وجود دارد، ما به شدت توصیه می کنیم Semrush را امتحان کنید زیرا اطلاعات زیادی از جمله موارد زیر را ارائه می دهد. دفعه بعد که جستجوی کلمات کلیدی انجام می دهید، حتماً کلمات کلیدی طولانی را وارد کنید تا ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی برای مقالات بعدی خود تهیه کردید، می توانید ارزیابی آنها را برای تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی خود شروع کنید. همیشه بهتر است کلمات کلیدی کمتر رقابتی را هدف قرار دهید، به خصوص زمانی که وب سایت شما جدید است. محتوا که از سوالات بعدی کاربر پس از جستجوی اولیه او پیش‌بینی می‌کند – به این ترتیب، کاربران در سایت شما می‌مانند و… بهبود یافتن، برگشتن به حالت عادی به گوگل.

شش سطح از تگ‌های عنوان وجود دارد که از H1 (مهم‌ترین) تا H6 (کم‌اهمیت‌ترین) را شامل می‌شود. هدف اصلی تگ‌های عنوان، ارائه ساختار و سلسله مراتب به محتوای یک صفحه وب است که درک و پیمایش صفحه را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، تگ‌های عنوان می‌توانند بر سئوی صفحه نیز تأثیر بگذارند، زیرا موتورهای جستجو از آن‌ها برای تعیین موضوعات و کلمات کلیدی صفحه استفاده می‌کنند. اگر مدتی از فعالیت سایت شما می‌گذرد، سرچ کنسول گوگل برای انجام تحقیق کلمات کلیدی یکی از بهترین ابزارها برای شما محسوب می‌شود. سرچ کنسول این امکان را فراهم می‌کند تا مشاهده کنید کاربران از طریق کدام کلمات کلیدی وارد سایت شما شده‌اند.

اما باید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، دو تا سه کلمه کلیدی مرتبط دیگر نیز پیدا کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو خود انتخاب کنید. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کردید، می‌توانید به بهینه‌سازی محتوای خود بپردازید. برای تجربه بهتر، یک گوگل شیت ایجاد کنید و صفحات خود را همراه با کلمات کلیدی اصلی و مرتبط آن‌ها فهرست کنید. با رشد جستجوهای محلی (Local Searches) و بهبود Google Maps & Google My Business، رقابت در سئو محلی (Local SEO) در سال ۲۰۲۵ شدیدتر از همیشه شده است.

تنها روش عملی برای پی بردن به آنچه که کاربران در نهایت در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تحقیق کلمات کلیدی است. اگر قصد دارید از نوشتن مطالبی که هیچ‌کس به دنبالش نیست اجتناب کنید، باید با اصول تحقیق کلمات کلیدی و نحوه اجرای فرایند تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت آشنا شوید. علیرغم همه تحولات در تکنیک‌های سئو، فرآیند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (keyword research) همچنان یکی از مراحل اساسی در سئوی سایت است. کیورد ریسرچ در واقع پیدا کردن کلماتی است که برای یک وبسایت اهمیت بیشتری دارد. اگر کسی به دنبال کلمات و موضوعاتی که شما برایشان محتوا تولید کرده‌اید نباشد و جستجویی برای محتوای موجود در وبسایت شما انجام نشود، وقتتان را هدر داده‌اید.

این کلمات توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفته‌اند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. بهترین روش برای کسب بک‌لینک به‌عنوان یک فرد مبتدی در سئو، ایجاد محتوای باکیفیت و صفحات ارزشمند در سایت خود است. این دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا URLهای ساده و قابل‌فهم برای موتورهای جستجو و کاربران ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که محتوای شما معمولاً باید در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بگیرد تا به اسنیپت تبدیل شود. اگرچه گاهی اوقات اسنیپت به سایتی در صفحه دوم تعلق می‌گیرد، اما این مورد بسیار نادر است.

چرا که معیار مشخص و دقیقی برای اینکه کدام فاکتورها مهم هستند وجود ندارد. یک نفر ممکن است به تاثیر بیشتر بک‌لینک‌ها اعتقاد داشته باشد و دیگری به طول و مرتبط بودن محتوا. زیرا همگی سعی می‌کنند میزان سختی کلیدواژه را از طریق امتیازدهی به تنها یک فاکتور عملی تعیین کنند. سایر موتورهایجستجو نظیر بینگ و یاهو نیز پیشنهاداتی را به کاربر در هنگام جستجو ارائه می‌دهند. در نتیجه بررسی پیشنهاداتسایر موتورهای جستجو غیر از گوگل به شما ایده‌های بیشتری در مورد کلیدواژه‌های مرتبط خواهد داد. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید.

به همین دلیل است که سرعت بارگذاری سایت یک فاکتور اصلی رتبه بندی است که نباید از آن غافل شوید. برای بهینه سازی محتوا در سال 2025، باید از استراتژی های پیشرفته تری استفاده کنید. دقت داشته باشید، ضمن اینکه همراستا کردن محتوا با آنچه که کاربران انتظار دارند مهم است، اما الزامی وجود ندارد که شما نیز کاملا به این جریان وابسته باشید. اگر فکر می‌کنید توانایی جلب توجه کاربر را توسط محتوایی با نوع، فرمت و زاویه متفاوت دارید، شاید بهتر باشد که این کار را امتحان کنید. اگر سوالی داشتید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، حتما پاسخ خواهیم داد.

به دنبال جایگزین‌های برنامه کلیدواژه گوگل کاربردهای مختلف سئو را بررسی کنید، مانند یافتن کلمات کلیدی پرجستجو، محلی، ترند و مرتبط. آزمایش ابزارهای مختلف می‌تواند استراتژی تحقیق کلمات کلیدی شما را بهبود بخشد. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعامل‌پذیر (Interactive Content) هستند. این محتواها به کاربران اجازه می‌دهند که در فرآیند یادگیری و کسب اطلاعات شرکت کنند، به جای اینکه فقط به خواندن متن بسنده کنند. الگوریتم‌های گوگل محتواهای تعاملی را ترجیح می‌دهند، زیرا کاربران تمایل بیشتری به تعامل با این نوع محتوا دارند. همچنین، محتوای گیمیفای (Gamified Content) که شامل المان‌های بازی‌وار (Gamification Elements) است، می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران شود.

این نکته باید از ابتدا به ذینفعان منتقل شود تا انتظارات واقع بینانه ایجاد شود و داده های دقیق و مستمر برای کسب اعتماد فراهم گردد. اهداف سئو سایت باید از اهداف اصلی کسب وکار پشتیبانی کند، چه این اهداف افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک بیشتر، تولید لید (مشتری بالقوه) یا افزایش فروش باشند. در اینجا، برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل، عبارات برند محور بیشتری مانند «قهوه منجمد کامیتیر» و «قهوه یخ زده کامیتیر» را نشان می‌دهد. با این حال، برخی از کلمات کلیدی با پتانسیل وجود دارند، مانند «جعبه نمونه قهوه»، که می‌تواند کلمات کلیدی دنباله‌دار مرتبط‌تر با کامیتیر و محصولات آن را نیز در بر داشته باشد. هر دو گزینه در تحقیق کلمات کلیدی سئو، ارزش بسیار زیادی دارند، بنابراین در ادامه هر دو را بررسی خواهیم کرد.

با مراجعه به این سایت و وارد کردن کلمه کلیدی دانه، لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی به همراه سختی و نرخ کلیک این کلمات را دریافت خواهید کرد. همچنین در پایین صفحه نتایج جستجو، بخشی با عنوان Related searches وجود دارد که به شما کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط با جستجوی شما را نشان می‌دهد. این کلمات کلیدی نیز می‌توانند یک منبع مفید برای تحقیق کلمات کلیدی باشند. در این قسمت می‌توانید Impressions (تعداد نمایش کلمه کلیدی) و Clicks (تعداد دفعاتی که کلیک شده) را مشاهده کنید. از جدول نمایش داده شده، می‌توانید متوجه شوید که کدام‌یک از کلمات کلیدی شما، تعداد نمایش زیادی داشتند؛ اما به دلیل رتبه پایین، روی آن‌ها کلیک نشده است. این بدان معنی است که این کلمه در صفحه اول جای دارد؛ اما باید تلاش شود تا رتبه بهتر کسب کند.

در این راهنما، روی گزینه «کلمات کلیدی جدید بیابید» در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای سئو تمرکز خواهیم کرد. اما برای استفاده از لینک‌ها در سایت خود مانند یک حرفه‌ای، می‌خواهید دقیقاً بدانید که صفحات وب شما چقدر اعتبار دارند. صفحات سایت خود را با ابزار SEO Landing Page WebCEO اسکن کنید تا وضعیت قرارگیری کلمه کلیدی خود را بررسی کنید. در اصطلاحات غیر سئو، به این معنی است که افراد زیادی آن کلمات کلیدی را در نوارهای جستجو تایپ می کنند. با توجه به تحولات سریع در فناوری و تغییر رفتار کاربران، کلمات کلیدی در آینده نقش متفاوتی خواهند داشت.

BlogPasCher.com یک وبلاگ اختصاص داده شده به وبلاگ نویسان مبتدی و متوسط ​​است. ما بهترین منابع را برای ایجاد، توسعه و کسب درآمد از وب سایت شما ارائه می دهیم. ما سه ابزار تحقیق کلمه کلیدی پولی زیر را برای سال 2024 به شدت توصیه می کنیم. این یک اشتباه در تحقیقات کلمات کلیدی می تواند هزاران دلار در دراز مدت برای شما هزینه داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به CPC اهمیت بیشتری می دهید. در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی کسب و کار گرا آورده شده است، فقط در صورتی که در مورد آنها کنجکاو باشید.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی را برای دسترسی بعدی ذخیره کنید، کادر انتخاب را علامت بزنید و روی «افزودن کلمه کلیدی» کلیک کنید. از منوی سمت راست، می‌توانید فیلترهایی را بر اساس کلمات کلیدی خود انتخاب کنید. در مورد ما، فیلترهایی برای برند یا غیربرند، نوشیدنی، مخلوط و رنگ داریم. رقابت زیاد برای یک کلمه کلیدی به این معنی است که بسیاری از سایت های دیگر در حال حاضر برای آن رتبه بندی می کنند – و شکست دادن همه آنها آسان نخواهد بود. جستجوی کلیدواژه با کیفیت و مفید باید به عنوان یک سند پویا در استراتژی سئو سایت شما قرار داشته باشد که دست کم هر ۳ ماه یک بار آن را اصلاح و بروز ‌کنید. مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمی‌سازد، چون این کار فایده‌ای ندارد.

برای مثال با جستجوی دو کلیدواژه‌ی «روش درست کردن قهوه خامه ای» و «دستور تهیه قهوه خامه ای» متوجه می‌شویم که سایت‌هایی که در آنها رتبه کسب کرده‌اند یکسان‌اند. این نشان می‌دهد که هردو زیرمجموعه‌ای از یک موضوع مادر (مثلا قهوه خامه ای) هستند. پاسخ این سوال تا حد بسیار زیادی به این بستگی دارد که گوگل چگونه این کلیدواژه‌ها را می‌بیند. آیا آن‌ها را به عنوان بخش‌هایی از یک موضوع می‌بیند؟ یا هرکدام را به چشم یک موضوع مجزا می‌نگرد؟ شما می‌توانید به راحتی و با نگاهی به نتایج جستجو در گوگل، درک خوبی از این موضوع به دست آورید. اگر کسی به دنبال "چطور کاپ‌کیک بپزیم؟" جستجو کند، آنها نمی‌خواهند خرید کنند، بلکه به دنبال اطلاعات هستند. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند.

اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، تبدیل وب سایت خود به یک آشفتگی با پیوند ضعیف آسان است. اگر یک بزرگسال با سایز 7.5 هستید، قصد خرید کفش بچه گانه را ندارید (به هر حال نه برای خودتان). و به دنبال کفش های عمومی بدون در نظر گرفتن هیچ چیز خاصی، شما را برای همیشه به پیدا کردن آنچه واقعاً نیاز دارید می برد. نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که CPC معیاری آنی است و ممکن است هر ساعت تغییر کند. سنجه CPC یا همان هزینه برای هر کلیک، نشان دهنده‌ی این است که رقبایتان حاضرند برای هر کلیک روی نتایج یک کلیدواژه چقدر هزینه کنند. این معیار بیشتر به درد کسانی می‌خورد که قصد انجام تبلیغات کلیکی در گوگل یا همان گوگل ادز را دارند.

تطبیق گسترده وقتی با قیمت‌گذاری هوشمند (Smart Bidding) ترکیب بشه، بهترین عملکرد رو داره و حالا به گزینه‌ای مطمئن‌تر برای تبلیغ‌کننده‌ها تبدیل شده. هر روز آدم‌های بیشتری برای پیدا کردن جواب سؤال‌هاشون یا رفع نیازهاشون، به گوگل سر می‌زنن. جالبه بدونین که ۱۵ درصد از جست‌وجوهایی که هر سال توی گوگل انجام می‌شه، کاملاً جدیدن و قبلاً هیچ‌وقت سرچ نشده بودن! این نشون می‌ده که گوگل هر روز بیشتر توی زندگی روزمره‌مون جا باز می‌کنه. با توجه به تصویر بالا، می توانید ببینید که تغذیه در طول زمان بیشتر از سئو به گوگل علاقه مند می شود.

عباراتی مانند “نانوایی نزدیک من” یا “کاپ‌کیک وگان در نیویورک” به کاربرانی در منطقه شما هدف‌گذاری می‌کنند. از ابزارهایی مانند Google My Business و BrightLocal برای کشف کلمات کلیدی محلی استفاده کنید. کلمات کلیدی همچنان یکی از مهم ترین عوامل در سئو هستند، اما نحوه استفاده از آن ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در گذشته، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) یک روش رایج بود، اما امروزه گوگل به دنبال محتوایی است که به طور طبیعی و کاربرپسند از کلمات کلیدی استفاده کند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.

حتی اگر کلمات کلیدی رقابتی کمتری پیدا کنید، باز هم اکثر وبلاگ نویسان دیگر از آنها استفاده می کنند که منجر به افزایش رقابت می شود و رتبه بالاتر را دشوار می کند. برای خلاص شدن از شر این مشکل و کشف کلمات کلیدی پنهان که به شما در افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند، باید راه های دیگری پیدا کنید. بر اساس پایگاه داده‌ی چهار میلیارد کلمه‌ی کلیدی Ahrefs در ایالات متحده، تعداد کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا ممکن است کمتر از چیزی باشد که انتظار دارید. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در سئو با چالش‌ها و خطراتی نیز همراه است. با ورود به سال ۲۰۲۵، هوش مصنوعی چشم‌انداز سئو را طبق نظر تقی مولوی تغییر خواهد داد.

فرایند تحقیق کلمات کلیدی در طول سال‌ها و همراه با تحولات سئو پیشرفت کرده است. از آنجایی‌که که کلیدواژه ها پایه و اساس سئو هستند، بنابراین لازم است در محتوای خود از کلمات مناسب استفاده کنید تا کاربران به‌راحتی وبسایت شما را پیدا کنند. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل در بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. در واقع، برای جذب ترافیک بیشتر و باکیفیت‌تر به وب‌سایت و افزایش رتبه آن در نتایج جستجو، باید از کلماتی استفاده کرد که مردم به دنبال آن‌ها هستند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با صنعت و نیازهای مخاطبان، می‌توانیم کلماتی را پیدا کنیم که مخاطبان به دنبال آن‌ها هستند و با استفاده از آن‌ها، به راحتی در نتایج جستجو قرار بگیریم.

بیشتر مبتدیان افزایش ترافیک جستجوی خود را دشوار می دانند زیرا آنها پست های وبلاگ را بدون انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی می نویسند. با افزایش استفاده از دستیاران صوتی، جستجوی صوتی هم رواج بیشتری یافته است، پس هنگام تدوین استراتژی سئو آن را در نظر داشته باشید. بسیاری از بهترین شرکت‌های سئو می‌توانم در این زمینه جدید کمک تخصصی ارائه کنم. ضمناًاگر تجربه کاربری تخصص شما نیست، می‌توانید از کمک حرفه‌ای استفاده کنید. کاربران می‌خواهند اطلاعات مورد نظرشان را سریع پیدا کنند، پس هنگام بهینه‌سازی سایت این موضوع را در نظر داشته باشید.

برای بدست آوردن میزان دشواری و تعداد جستجوی ماهانه کلمات کلیدی مختلف می‌توانید از ابزار Keyword generator و Keyword Difficulty استفاده کنید. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با سایت شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. همواره هدف آپدیت‌های گوگل تشخیص هدف کاربر و ارائه بهترین محتوا در نتایج جستجو به کاربران است. به عنوان مثال، به جای هدف‌گذاری روی "تناسب اندام"، می‌توانید عبارت "تمرینات تناسب اندام خانگی برای مبتدیان در سال ۲۰۲۵" را هدف قرار دهید. از ابزارهایی مانند AnswerThePublic یا بخش "افراد همچنین می‌پرسند" گوگل برای کشف عبارات بلند استفاده کنید.

این نکته سئو می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نحوه رتبه‌بندی محتوای شما داشته باشد. با تمرکز بر تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد، محتوایی ارائه دهید که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ارزشمند باشد. اگرچه E-E-A-T به‌طور رسمی یک فاکتور رتبه‌بندی نیست، اما در تولید محتوا باید آن را در نظر بگیرید. اطلاعات و رویکردی که برای رعایت E-E-A-T اتخاذ می‌کنید، معمولاً منجر به ایجاد محتوایی می‌شود که به‌طور طبیعی رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب می‌کند. وقتی کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را سرچ می‌کنید، بررسی کنید که آیا نتایج جستجو شامل Featured Snippet است یا خیر. اگر هست، آن را یادداشت کنید تا به یاد داشته باشید محتوای خود را برای آن اسنیپت بهینه کنید.

اگر کسی به دنبال “چطور کاپ‌کیک بپزیم؟” جستجو کند، آنها نمی‌خواهند خرید کنند، بلکه به دنبال اطلاعات هستند. نوشتن یک پست وبلاگ جامع با دستورالعمل‌های گام به گام نیاز آنها را برآورده می‌کند و اعتماد ایجاد می‌کند. زمانی که محتوا با نیت جستجو هم‌راستا باشد، احتمال تبدیل خوانندگان به دنبال‌کنندگان وفادار یا مشتری بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر، نتایج جستجو برای کلیدواژه‌های «قهوه خامه ای چیست» و «قهوه خامه ای بدون شکر» کاملا متفاوت هستند. این نشان می‌دهد که «قهوه خامه ای بدون شکر» علیرغم اینکه باز هم یک نوع قهوه خامه ای محسوب می‌شود، اما کلیدواژه‌ای نیست که زیرمجموعه‌ای از یک موضوع مادر باشد.

هر کارت نمایانگر یک خط کد بود و برای اصلاح اشتباهات، کارت‌ها باید دوباره پانچ می‌شدند. در نهایت، پس از هفته‌ها تلاش، برنامه‌ای که کارکردی عملی داشت اجرا می‌شد. اگه می‌خواید کمپین موفقی داشته باشید، باید مطمئن بشید که داده‌های تبدیل دقیقاً با اهداف بازاریابی‌تون همخوانی دارن. عبارات رقیبعباراتی که به رقبا مربوط هستن رو حذف کنید تا تبلیغات شما روی جستارهای مرتبط با برند خودتون تمرکز کنه. غلط املایی در مورد برنداگه نام برندتون غلط نوشته بشه یا اصطلاحات مشابهی وجود داشته باشه که با برند شما مرتبط نیست، اونا رو به لیست کلمات منفی اضافه کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری