ارتقادی سئو محلی
سئو محلی یا لوکال چیست؟ + روش ها بهینه سازی سئو محلی گروه دانش بنیان فراصدر
به همین منظور برای خدمات سئو محلی میبایست ابتدا فرایندهای سئو روی سایت شما انجام شود. توجه داشته باشید که نباید NAP را درون تصاویر قرار بدهید، زیرا موتورهای جستجو نمیتوانند تصاویر را به خوبی کدهای HTML بخوانند و درک کنند. برای مثال، زمانی که کاربری در جستجوی اینترنتی خود از نام یک شهر استفاده میکند، یا موتور جستجو محل جغرافیایی دستگاه کاربر را تشخیص میدهد، نتیجه جستجوی اینترنتی به نتایج موجود در آن شهر محدود میشود. منظور از محتوای محلی، محتوایی است که کاربرد آن برای بخشی خاص یا شهری خاص و یا حتی استانی خاص باشد. مثلا مقاله بهترین فروشگاه های مبل تهران، معمولا به درد تهرانی هایی می خورد که قصد خرید مبل را داشته و به دنبال بهترین ها هستند. گوگل در تلاش است تا با الگوریتم کبوتر خود، نتایج جستجو را هر چه بیشتر به شکل محلی ارائه کند.
SE Ranking یک ابزار محبوب سئو محلی برای نظارت و بهبود رتبهبندی SERP شما است. این پلتفرم جامع بازاریابی محلی، با خودکارسازی فرآیندها، به کسبوکارها کمک میکند تا به سرعت رشد کرده و به مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنند. با تولید محتوای اصیل و مرتبط، کسبوکارها میتوانند برند خود را به جامعه محلی معرفی کرده و از این طریق رتبهبندی خود را در جستجوهای محلی بهبود بخشند. محتوای محلی نه تنها باعث جذب مخاطب بیشتر میشود، بلکه به تقویت ارتباطات محلی و افزایش اعتماد مشتریان نیز کمک میکند. سئوی محلی با تمرکز بر یک منطقه جغرافیایی خاص، امکان هدفگذاری دقیقتر مشتریان را فراهم میآورد. به عبارت دیگر، کسبوکارها میتوانند با استفاده از سئوی محلی، مشتریانی را که در نزدیکی محل فعالیت آنها قرار دارند، بهطور مؤثرتری هدف قرار دهند.
با انجام تحقیقات دقیق کلمات کلیدی محلی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای وب سایت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر می شود و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب می کنید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی یک جزء حیاتی از هر استراتژی موفق سئو محلی است. با شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مناسب مرتبط با کسب و کار و منطقه محلی شما، می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی مشتریان بالقوه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. نتایج جستجوی محلی میتوانند در قالبهای مختلفی مانند بسته محلی، یاب محلی و نقشه گوگل ظاهر شوند. از سوی دیگر، گوگل مپ نمایشی بصری از نتایج جستجوی محلی، نمایش مکان کسبوکارها و اطلاعات اضافی مانند نظرات و عکسها را ارائه میکند. لینک بیلدینگ محلی به فرایند ساخت و ایجاد لینکهای ورودی (backlink)از وبسایتها و منابع محلی مرتبط با کسبوکار شما اشاره دارد.
علاوه بر این، تولید محتوای ویدیویی و تصویری درباره محصولات و خدمات خود میتواند تاثیر مثبتی بر روی جذب مشتریان محلی داشته باشد. ویدیوها نه تنها جذابیت بیشتری دارند بلکه میتوانند اطلاعات را به شکل بهتری منتقل کنند. علاوه بر این، SEMrush و Moz نیز ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل و بهینهسازی سئو محلی به شمار میروند. با استفاده از این ابزارها میتوانید نقاط ضعف و قوت وبسایت خود را شناسایی کنید و بر اساس آن استراتژیهای بهینهسازی خود را تنظیم کنید. در سئو محلی، تکنیکهای مختص به بهینهسازی نقشهها و اطلاعات مکانی استفاده میشود که در سئو عمومی چنین مواردی مورد توجه قرار نمیگیرد.
بنابراین اینکه بتوانید عملکرد خوبی در مورد بهبود سئو محلی داشته باشید، نیاز است تا نکات لینک سازی آموزش سئو محلی را به خوبی پیاده سازی کنید. شما باید برای هر کدام از کلمات کلیدی اصلی سایت خود صفحه ای مستقل تولید کنید. هر کدام از صفحات سایت باید دارای متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات مستقل با کلمه کلیدی مربوط به همان صفحه باشند. شما می توانید برای بهینه سازی بیشتر محتوای صفحات از لینک های داخلی نیز کمک بگیرید و با کلمات کلیدی به صفحات مرتبط لینک بدهید. با این روش شما می توانید لیستی از کلمات کلیدی را داشته باشید که با کمک تولید محتوا و دریافت لینک از سایت های معتبر رتبه آنها را در گوگل بالا ببرید و مخاطب خاص خود را به سایت جذب کنید.
پیش از پیدایش لوکال سئو، کسبوکارها بیشتر به روشهای سنتی مثل تبلیغات چاپی و معرفی دهانبهدهان برای جذب مشتریان محلی متکی بودند. این تحول دیجیتال به کسبوکارها امکان داد تا با استفاده از عوامل رتبهبندی محلی، به شکلی هدفمندتر در جستجوهای محلی دیده شوند و به مشتریان اطراف خود دسترسی پیدا کنند. تا اواسط دهه ۲۰۰۰، لوکال سئو به یکی از ابزارهای کلیدی برای تسلط بر بازارهای محلی تبدیل شد. بهینهسازی On-Page یکی از جنبههای مهم SEO لوکال است که میتواند به کسبوکارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کنند. با بهینه سازی محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی محلی، کسب و کارها می توانند دید خود را افزایش دهند و مشتریان محلی بیشتری را جذب کنند. سئو محلی یا لوکال سئو به مجموعهای از استراتژیها و تکنیکهایی گفته میشود که به کسبوکارها کمک میکند در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوند.
سالنهای برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالنهای کنفرانس و حتی سینماها و شهربازیها میتوانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند. سالنهای آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره میبرند. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابلفهمتر میکند. این اطلاعات میتوانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیههای خبری درج شوند. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینهسازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آنها میتواند فرصتهای خوبی برای لینکسازی باشد.
سئو محلی، به مفهوم بهینهسازی وبسایتها و محتوای آنها برای جستوجوهای محلی است که به کسبوکارها کمک میکند در نتایج جستجوی کاربران نزدیک به موقعیت جغرافیایی آنها بهتر دیده شوند. به عبارتی، زمانی که افرادی در نزدیکی کسبوکار شما عبارتهایی مانند “بهترین رستوران نزدیک من یا در مشهد” را جستوجو میکنند، سئو محلی تلاش دارد تا وبسایت شما را در نتایج جستجو به نمایش بگذارد. به همین دلیل، پیادهسازی روش های سئو محلی میتواند شانس شما را برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش به طور قابل توجهی افزایش دهد. با بهینهسازی وبسایت خود به روش و تکنیک های سئو محلی، شما میتوانید حضور آنلاین قویتری داشته باشید و از رقبا پیشی بگیرید. در جمعبندی مقاله درباره سئو محلی، به این نکته میپردازیم که سئو محلی چیست و چگونه میتواند به کسبوکارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوند. این فرآیند شامل مجموعهای از روش های سئو محلی است که به بهینهسازی مطالب و اطلاعات کسبوکار در فضای آنلاین میپردازد.
Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائهی محتوای بهروزتر و مرتبطتر به کاربران است. این الگوریتم بهویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائهی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.بهعنوان مثال موضوعات حوزهی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. بنابراین، دسترسی به نرم افزار بازاریابی سئو محلی مناسب می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا فعالیت های محلی خود را به درستی حفظ کنید، مانند نظرات، نظرات، ردیابی کلمات کلیدی، لیست های کسب و کار و غیره. Whitespark تمام خدمات و نرم افزارهای بازاریابی سئو محلی را که برای بهبود بهینه سازی جستجوی محلی خود نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد. اکنون که در مورد اهمیت سئو محلی و نحوه تعیین رتبهبندی جستجوی محلی توسط گوگل بیشتر میدانید، زمان آن رسیده است که استراتژی خود را بهینه کنید و تصمیم بگیرید که آیا به خدمات سئو محلی نیاز دارید یا خیر.
اگر فقط نظرات پنج ستاره داشته باشید، مردم نسبت به صحت آنها مشکوک خواهند شد. از عکسهای استوک استفاده نکنید، زیرا مردم درک نمیکنند که کسبوکار شما چگونه است. هنگامی که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کردید، می توانید شروع به پر کردن نمایه خود کنید. مشتاقانه میخواهیم با شما ارتباط داشته باشیم و چه بهتر از این که هر آنچه که به شما کمک میکند را به گوش شما برسانیم، تنها کافیست ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید. بهعنوان مثال، بهجای جستجوی “رستوران خوب در تهران”، ممکن است عباراتی مانند “بهترین رستوران ایرانی با موسیقی زنده در شمال تهران” را جستجو کنند. یکی از راههای مؤثر برای برقراری ارتباط با مشتریان پس از فروش، ارسال ایمیل یا پیامک است.
بسیاری از مردم به عکسهای نمایه کسبوکار Google نگاه میکنند تا اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما پیدا کنند. هنگام ایجاد استراتژی سئوی محلی خود، باید این سه عامل را در نظر داشته باشید. بهینه سازی وب سایت خود برای اصطلاحات محلی به این معنی است که ترافیک هدفمند و سرنخ های بهتری را جذب میکنید. خوشبختانه، یادگیری و پیادهسازی سئوی محلی چندان پیچیده نیست و با کمی تلاش و استفاده از منابع آموزشی مناسب، هر کسبوکاری میتواند در این زمینه موفق شود. برای کسب دانش عمیقتر و تخصصیتر در زمینه سئوی محلی، شرکت در دورههای آموزشی آنلاین گزینهای بسیار مناسب و موثر است.
ابزار سئو محلی منتخب شما باید بتواند نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) کسبوکارتان را در تمامی پلتفرمهای محلی، دایرکتوریها و سایتهای بررسی آنلاین، بهطور دقیق و یکپارچه مدیریت کند. این امر به تقویت اعتماد موتورهای جستجو و بهبود رتبهبندی ارگانیک در نتایج جستجو کمک میکند. همانطور که پیشتر به اهمیت سئوی محلی در ارتقای دید کسبوکارها اشاره شد، استفاده از ابزارهای تخصصی سئوی محلی میتواند بهطور چشمگیری در دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. این ابزارها با ارائه دادهها و تحلیلهای دقیق، به کسبوکارها امکان میدهند تا استراتژیهای خود را بهینه کرده و در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کنند. ثبت کسب و کار خوددر گوگل مپ (Google Map)، یکی از اقدامات اساسی برای سئو محلی است و تأثیر بسیار زیادی بر دیدهشدن کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی دارد. در واقع، ثبت در Google Maps به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات کسب و کار خود را مستقیماً در نتایج جستجوی محلی گوگل نمایش دهید.
با بهرهگیری از تکنیکها و استراتژیهای مناسب میتوانید نسبت به رقبا پیشی بگیرید و در نتایج جستجوهای محلی بهتر ظاهر شوید. از به روز رسانی اطلاعات خود تا ایجاد محتوای محلی، همه این اقدامات میتواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. در سالهای اخیر، باتوجهبه رشد چشمگیر افراد از تلفن همراه و جستجوی محلی، استراتژی سئو محلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. به طور مثال، هنگامی که کاربران جستجویی را انجام میدهند، مثلاً «رستوران چینی در تهران»، نتایج جستجوی محلی گوگل، کسبوکارهایی را نمایش میدهد که مرتبط با جستجوی آنها است و در نزدیکی مکان کاربر قرار دارند. دادههای ساختاریافته یا اسکیما، کدهایی هستند که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند.
سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.
گوگل از نظرات کاربران به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی استفاده میکند، بنابراین کسب و کارهایی با نظرات مثبت بیشتر معمولاً رتبههای بهتری کسب میکنند. علاوه بر این، نظرات مثبت اعتبار و اعتماد کاربران را افزایش میدهند و باعث میشوند کاربران بیشتری به کسبوکار شما جذب شوند. افزایش نرخ کلیک (CTR) و تعامل با پروفایل کسبوکار شما که در گوگل مپ آن را ثبت کرده اید، نیز از دیگر مزایای نظرات مثبت است که به بهبود سئو محلی کمک میکند. موتورهای جستجو مانند گوگل از موقعیت مکانی کاربر برای ارائه نتایج جستجوی محلی مرتبطتر استفاده میکنند.در مورد شما، زمانی که از IP ایران استفاده میکنید، گوگل سایت شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی محلی مرتبط رتبهبندی میکند. اما زمانی که از VPN استفاده میکنید، موقعیت مکانی شما پنهان میشود و گوگل سایت شما را در نتایج جستجوی محلی نمایش نمیدهد.در نظر داشته باشید که ماهیت برخی از کلمات کلیدی محلی است و چنین اتفاقی در گوگل تا حد زیادی طبیعی است. در صورتی که کلمه کلیدی شما کلمات کلیدی مانند "پیتزا فروشی در تهران" یا "قالیشویی" و...
سئو محلی در واقع پل ارتباطی بین مشتریان و کسبوکارهایی است که در نزدیکی آنها فعالیت میکنند. بسیاری از مصرفکنندگان و کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای محلی به منظور بهرهگیری از خدمات یا محصولات آنها استفاده میکنند. به همین دلیل، توجه به سئو محلی و بهینهسازی وبسایت کسب و کار برای این دسته از کاربران برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد. سئو محلی به بهبود رتبههای وبسایت در یک منطقه جغرافیایی خاص کمک میکند و مخاطبان محلی را به کسب و کار جذب میکند. سئوی محلی به تمرین بهینه سازی حضور آنلاین یک وب سایت برای جذب مشتریان بیشتر از جستجوهای محلی مرتبط اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فرآیند بهبود دید یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، مانند گوگل مپ (Google Maps) و سایر خدمات مبتنی بر مکان است.
همچنین، این کار به بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو و تقویت سئوی محلی کمک زیادی میکند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی محلی، میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. میتوانید از کلمات کلیدی محلی در مکانهای مختلفی مانند توضیحات متا، مقالات یا ساختار URLها استفاده کنید. با استفاده از استراتژیهای مناسب و تولید محتوای با کیفیت، میتوان در نتایج جستجوی صوتی رتبههای برتر را کسب کرد و بهاینترتیب، به افزایش ترافیک وبسایت و جذب مشتریان جدید کمک کرد. در واقع، سئوی محلی به کسبوکارها این امکان را میدهد تا هنگامی که کاربران بهدنبال خدمات یا محصولات خاصی در یک منطقه خاص هستند، بهعنوان یکی از اولین گزینهها به آنها معرفی شوند. برای بهینهسازی سئو محلی، باید صفحات وب کسبوکار خود را با عناصر مرتبط مکانی، مانند آدرس، شماره تلفن و اطلاعات مکانی، پر کنید.
بدون شک، بهبود سئو محلی نیز مانند سئو ارگانیک نیاز به روشها و یا راهکارهایی دارد. به طور مثال، بهروزرسانی منظم وبسایت با افزودن محتوای جدید، اخبار محلی و اطلاعات مفید مرتبط با حرفه خود، به مشتریان و موتورهای جستجو نشان میدهد که کسبوکار شما فعال و بهروز است. اگر شما به دنبال بهینهسازی سئو محلی کسبوکار خود هستید، همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ میتواند بسیار به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید. آژانس اینو وی آس با ارائه خدمات تخصصی سئو، میتواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید و مشتریان محلی بیشتری جذب کنید. نظرات و بررسیهای مثبت از مشتریان قبلی میتواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و تصویر مثبتتری از کسبوکار شما در ذهن مصرفکنندگان ایجاد کند. قطعا زمانی که به دنبال یک کسب و کار برای رفع مشکل خود هستید، با نظرات کاربران در بخش گوگل مپ روبرو شده اید.
اگر شما یک استراتژی سئوی محلی را اجرا می کنید و به دنبال یک چک لیست مفید هستید، قطعا باید از این سایت استفاده کنید زیرا یک چک لیست دقیق از کارهایی که باید انجام دهید ارائه می دهد. Semrush یک لیست اختصاصی از ابزارهای نرم افزار SEO محلی را برای ایجاد یک استراتژی سئو محلی قوی ارائه می دهد. ما پنج ابزار برتر سئوی محلی را برای شما انتخاب کردهایم تا بتوانید مناسبترین راهحل را برای کسبوکار خود بیابید. با مقایسه ویژگیهای کلیدی، مزایا و معایب هر ابزار، میتوانید انتخاب آگاهانهای داشته باشید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را برای ادغام در لیست و وب سایت خود بیابید.
زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات در نزدیکی مکان خود هستند، نتایج جستجوی محلی برای آنها اولویت بیشتری دارند و سئو محلی میتواند باعث افزایش ترافیک و فروش شود. سئو محلی یا لوکال سئو به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها گفته میشود که به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوهای محلی کاربران بهتر دیده شوند. بهعبارتدیگر، وقتی یک کاربر در یک منطقه خاص عبارتی را جستجو میکند، سئو محلی تضمین میکند که کسبوکارهای مرتبط به آن کاربر در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شوند. هر صفحه از محتوای وبسایت فرصتی برای ایندکس شدن، هدفگذاری کلمات کلیدی مرتبط با مناطق جغرافیایی و حوزه تخصصی کسب و کار و یافته شدن توسط کاربران در صفحه نتایج جستجوها در موتورهای جستجو را در اختیار شما قرار میدهد. به همین دلیل، بهینهسازی محتوای صفحههای وبسایت بر اساس اصول سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. سئو محلی ابزار حیاتی برای کسب و کارهایی است که به دنبال جذب مشتریان در یک منطقه خاص هستند.
الگوریتمهای گوگل به قواعد و قانونهایی گفته میشود که گوگل برای امتیازدهی به وبسایتها از آنها استفاده میکند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به اشتباه بهجای الگوریتم مورداستفاده قرار میگیرد، بهروزرسانیهای هستهی گوگل است. الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوهی امتیازدهی به وبسایتهای مختلف را مشخص میکنند. بهعنوان مثال برخی از این الگوریتمها وبسایتهای خاطی را جریمه میکنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینکدهی داخلی و خارجی وبسایت را بررسی کرده و به آنها امتیاز میدهند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته میشود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وبسایتهای متخلف و همچنین نحوهی امتیازدهی به وبسایتها در نظر میگیرد.
برای اینکه گوگل بیشتر متوجه حوزه فعالیت و موقعیت فعالیت کسبوکار شما شود بهتر است راههای ارتباطی و شماره تماس خود را در صفحات مختلف استفاده کنید. عبارتهایی که درون صفحه NAP (مثل شماره تماس، نام، آدرس و…) متاتگهای بهینهسازی شده و مالکیت دامنه، از سری عوامل موفقیت شما در سئو محلی است. در کل به هر روشی که ما با استفاده از آن به خزندههای موتورهای جستوجوگر میفهمانیم که کسبوکار ما کجا قرار دارد و میتواند به چه افرادی خدمات حضوری دهد، سئو محلی گفته میشود. گوگل همواره بیشتر از قبل هوشمند میشود و به همین دلیل، تولیدکنندگان محتوا بیشتر از گذشته میتوانند محتوای خود را برای کاربران بهینهسازی کنند و همیشه به دنبال جلب رضایت موتور جستجو نباشند. NAP وبسایت باید یک کد HTML قابل «کراول شدن یا خزش» (Crawl) باشد تا موتورهاس جستجو بتوانند به راحتی آن را بخوانند و لینکهای وبسایت شما را در جستجوهای محلی بهتر به نمایش بگذارند. نکته مهمی که در این زمینه باید آن را رعایت کنید این است که محتوای تولیدی شما باید کاملا مطابق با سلیقه ها و علایق کاربرانی باشد که می خواهید آن ها را با استفاده از سئو محلی جذب برند خود کنید.
ضروری است که به طور مرتب نقل قول های محلی خود را ممیزی و به روز کنید تا اطمینان حاصل کنید که به روز و سازگار هستند. یکی از بهترین استراتژیها برای محتوای محلی، ایجاد بلاگهایی با موضوعات محلی است که به نیازها و سوالات مشتریان پاسخ میدهند. مشتریان قبل از خرید از کسب و کارهای جدید به بررسی نظرات و امتیازات دیگران تمایل دارند، بنابراین تقویت نظرات مثبت بسیار مهم است. ترکیبی از این عوامل به گوگل کمک می کند تا بهترین مورد را برای جستجوی کاربر پیدا کند. برای مثال، الگوریتمهای ما ممکن است تصمیم بگیرند که کسبوکاری که از مکان شما دورتر است، به احتمال زیاد آنچه را که به دنبالش هستید داشته باشد تا کسبوکاری که نزدیکتر است، و بنابراین رتبهبندی آن در نتایج محلی بالاتر است. حتی اگر وبسایت نداشته باشید میتوانید برای فروشگاه حضوریتان مشتریان بیشتری جذب کنید.
این عامل چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید، اما هنگام بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود برای جستجوی محلی باید در نظر گرفته شود. با استفاده از این ابزار میتوانیم اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجو و اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را دریافت کنیم. یک دایرکتوری آنلاین خوب باید علاوهبر اطلاعات شرکت ما مثل آدرس، شمارهتماس و توضیح خدمات و محصولات، موقعیت مکانی آنلاین ما را هم داشته باشد. با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت جستجوی صوتی، بهینهسازی وبسایت برای این نوع جستجو از اهمیت ویژهای برخوردار شده است. کاربران در جستجوی صوتی، اغلب از عبارات طولانیتر و طبیعیتری نسبت به جستجوی متنی استفاده میکنند.
در پاسخ به این تغییر در رفتار کاربران، موتورهای جستجو بهویژه گوگل، الگوریتمهای خود را بهگونهای بهبود بخشیدند تا بتوانند کسبوکارهای محلی را در نتایج جستجو بهصورت هدفمند نمایش دهند. سئوی محلی شامل بهینه سازی وب سایت و حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان محلی است. سئو عمومی به بهینهسازی وبسایتها برای جذب ترافیک بیشتر از سرچهای جهانی اشاره دارد، در حالی که سئو محلی بیشتر بر روی جذب مشتریان محلی تمرکز دارد. در سئو عمومی، هدف جلب بازدیدکنندگان از سرتاسر دنیا است، اما سئو محلی به دنبال جذب مشتریان خاص یک منطقه مشخص است. با استفاده از این تکنیکهای بکلینکسازی محلی، شما میتوانید حضور آنلاین خود را تقویت کنید و شانس خود را برای جذب مشتریان جدید در منطقهتان افزایش دهید.
اولین و سادهترین راه، مطالعه مقالات و آموزشهای رایگانی است که در اینترنت پیدا میکنید. بهینهسازی وبسایت برای دستگاههای همراه، دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. این امر منجر به افزایش احتمال تعامل مشتریان با کسبوکار و در نهایت، تبدیل آنها به مشتریان وفادار میشود. در گذشته، استفاده اصلی کاربران از اینترنت جستجوی اطلاعات عمومی بود؛ مانند تاریخ تولد افراد مشهور یا رویدادهای جاری جهانی. ردیابی و اندازه گیری عملکرد سئوی محلی شما برای اطمینان از اینکه تلاش های شما نتیجه داده است ضروری است.
در صورتی که مراحل تایید حساب کاربری را بهصورت کامل انجام دهید، گوگل اعتبار کسب و کار شما را تایید میکند و اطلاعات مربوط به آن را در کادر سمت راست صفحه نتایج به کاربران نمایش میدهد. در ادامه مطلب در مورد اهمیت سئو محلی و نحوه عملکرد آن یاد میگیرید و با انواع کسب و کارهایی که باید از آن استفاده کنند و روش تدوین استراتژی سئو محلی بهطور کامل و با ذکر مثال آشنا میشوید. اگرچه مکان کسبوکار شما چیزی نیست که بهراحتی تغییر کند، اما میتوانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکانمحور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم.
به طور کلی رعایت اصول سئو سایت می تواند به شما در افزایش باور نکردنی مشتریان در کسب و کارتان کمک بسزایی کند. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد. با استفاده از این ابزار می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت و اطلاعات مربوط به آن بر اساس قوانین لوکال سئو بهینه شده است یا خیر. برخی برای جذب تمامی کاربران حوزه کاری خود، روی کلمات کلیدی محلی مناطق دیگر نیز کار می کنند. به عنوان مثال در یک پروژه ما متوجه شدیم که سئوکار در کنار فعالیت به عنوان سئو محلی روی عباراتی مانند “خرید موبایل در مشهد” روی عباراتی مانند “خرید موبایل در تهران” و حتی “خرید موبایل در اصفهان” نیز کار کرده است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری